Vragen en antwoorden

In de haven en inchecken

Waar vind ik informatie over de havens?

Haveninformatie per plaats vind u hier. Op deze pagina vind u het adres van de haven, de inchecktijden, alle faciliteiten en parkeermogelijkheden.

Zijn de incheckpunten in de haven gemakkelijk te vinden?

Als u aankomt in de haven zijn de incheckpunten per maatschappij goed aangegeven.

Kan ik in de haven ook een ticket kopen voor de overtocht?

U kunt in de haven ook een ticket kopen als u niet een definitieve datum wilt vastleggen, maar let op:
- De ticketkosten zijn in de haven vaak duurder dan wanneer u deze vooraf reserveert.
- U loopt het risico dat er geen plek is. U moet dan op de eerstvolgende beschikbare boot wachten en in drukke periodes kan het voorkomen dat dit pas de volgende dag is. Daarom adviseren wij u om niet dit risico te nemen en vooraf te reserveren.

Wat moet ik doen als ik mijn gereserveerde overtocht mis?

Mocht u door omstandigheden uw gereserveerde overtocht missen, dan adviseren wij u contact op te nemen met ons en de haven. Met de overtochten die frequent gevaren worden kunt u in de meeste gevallen met de volgende boot mee.

Als ik in de haven ben, moet ik mij dan ergens melden?

U kunt als bestuurder in uw voertuig blijven zitten. In de haven zijn er verschillende rijen voor verschillende voertuigen waar u aan mag sluiten. Reist u als voetpassagier dan kunt u in de terminal inchecken en aan boord gaan.

Hoe lang van tevoren moet ik inchecken?

Inchecktijden vind u op uw voucher of ticket. U word geacht deze tijden aan te houden. Als u niet bent ingecheckt voor de sluiting van de ‘check-in’ mag u niet mee reizen.

Zijn er mensen aanwezig die mij kunnen helpen met inchecken en aan boord gaan?

Er zijn in de haven altijd mensen aanwezig van de maatschappij om u te helpen met inchecken.
Vanwege aansprakelijkheid mag een medewerker van de maatschappij uw auto echter niet aan boord rijden. Dit moet u zelf doen. Als u mindervalide bent, zijn er in de meeste gevallen rolstoelen aanwezig in de haven en kan er gezorgd worden voor een plek aan boord voor uw voertuig naast of dichtbij de lift.

Hoe moet ik inchecken met mijn huisdier?

Reist u met een huisdier dan dient u eerder in te checken. Samen met een medewerker van de maatschappij krijgt u instructies over het vervoeren van uw huisdier. Als uw huisdier tijdens de overtocht in een kennel verblijft zal een medewerker u daar naartoe brengen.

Hoe lang duurt het ontschepen?

U kunt uitgaan van 30 minuten. Uiteraard is dit afhankelijk van de overtocht en uw positie aan boord.

Heb ik een paspoort of identiteitskaart nodig om in te checken?

U heeft een geldig paspoort of identiteitskaart nodig om te kunnen reizen. Het reisdocument moet geldig zijn tijdens de duur van uw reis. Heeft u geen geldig reisdocument bij u tijdens het inchecken, dan kunnen de baliemedewerkers u de toegang weigeren.